yoghurt och svenska

Jag kan inte sova, så jag äter yoghurt och jobbar med en svenskauppgift istället. Man skulle välja en bokfrån 16-17-1800-talet och jag visste precis vilken jag skulle välja så fort jag såg den ligga där på bordet i mitt svenskaklassrum.Såklart bara för att Håkan nämner den. I övrigt är den ganska jobbig att läsa, eftersom att den är skriven romantiskt. Har svårt att läsa sånt. Men den här biten gillar jag.

”Att barnen ej vet varför de vill,
därom är alla höglärda skolmästare
eniga: men att fullvuxna människor
irrar omkring på denna jordens
mark och ej vet varifrån de kommer
och varthän de går, lika lösta från
verkliga motiv och lika lätta att
reagera med snask och kakor och
björkris, det vill inte gärna tro,
och ändå tycker jag mig se det
så handgripligt.”

~ ur Den unge Werthers lidanden - JW von Goethe


KOMMENTARER
Postat av: FÖRLORAT PAPPA + 2 VÅLDTÄKTER

Hej Babe <3

Vill du bli DAGEN BLOGG hos mig? Då får du synas för 4500 läsare en hel dag, skulle vara super kul om du ville vara med



PUUSS<3

2012-01-17 @ 07:59:37
URL: http://nej.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR: (skriver du in din e-post kommer den inte att publiceras)

DITT NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST:


URL/BLOGG:


DIN KOMMENTAR:


Trackback
amanda bengtsson jallow. ebba eriksson. felicia lakso. hanna gunnars. jenna björnfot. nathalie karlsson. nathalie kåhlberg. olivia andersson. olivia walter arte. ottie marusarz.
RSS 2.0