macro?





När jag var på landet för två veckor sen testade jag lite olika saker med min kamera (börjar bli lite trött på den, vill ha en ny) och mina macro-exapansions-tuber-saker som jag fick i julas. Har tre storlekar och de funkar superbra om man vill fota macro. Har aldrig använt ett macroobjektiv, men det känns som att om man använder ett sånt så behöver man inte komma  J Ä T T E N Ä R A  för att fota jättenära. Am I right?

Med mina expansionstuber måste man supernära för att det ska kunna bli någotsomhelst tecken på fokus. Sjukt irriterande. Så testade jag lite och dessa bilder är tagna med blomman upptryckt i linsen. Haha, ja så nära behöver jag komma för att det skulle funka. Man kan se hur bladen mot linsen böjer sig, och att jag måste göra rent min spegel. :I

KOMMENTARER
Postat av: angelica

häftigt att komma så där nära tycker jag !

2011-07-05 @ 10:11:46
URL: http://indianchief.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR: (skriver du in din e-post kommer den inte att publiceras)

DITT NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST:


URL/BLOGG:


DIN KOMMENTAR:


Trackback
amanda bengtsson jallow. ebba eriksson. felicia lakso. hanna gunnars. jenna björnfot. nathalie karlsson. nathalie kåhlberg. olivia andersson. olivia walter arte. ottie marusarz.
RSS 2.0